Onpas muuten harvinaisen vaikeaa taas keksiä otsikkoja..
Tänään on taas ollut aika kiva päivä. Päätettiin jo eilen illalla miehen kanssa, että tänään otetaan itseämme niskasta kiinni ja mennään koko perheellä temppelille ehtoolliskokoukseen. Niin me sitten tehtiin ja sehän meni yllättävän hyvin. Viivi-Lotta oli pyhäkoulussa ja Nelli-Mariakin suht nätisti, vaikka kovat äänet ilmeisesti häiritsikin sen unta ja ruokailua.
***
Kokouksesta lähdettiin anoppia katsomaan ja vaihtamaan meidän ja anopin autoihin talvirenkaat. Minäkin olin auttamassa ja ehdin meidän autoon jo renkaat vaihtaakkin kunnes mua kutsuttiin sisälle. Nelluskalle oli iskenyt nälkä ja äidin ikävä. Oikeastaan olin ihan helpottunut että pääsin pois, kun tahtoi varpaat jäätyä noissa kesäkengissäni.
Anoppi lupasi ottaa Viivi-Lotan huomiseksi sinne leikkimään, niin päästään miehen ja Nelli-Marian kanssa rauhassa vaikkapa jonnekkin ostoksille tai jotain. Päätin, että voisin katsella itselleni jotkut kivat talvikengät. Muuten en kyllä tarkene.
***
Kotimatkalla tytöt nukahtivatkin autoon ja nukkuvat edelleen. Täytyis kai välissä herättää etteivät herää keskellä yötä tai aamulla jo viiden aikaan. Minä lähdin taas suoraa liikenteeseen, kun päätin viedä Susua lenkille. Oli tosi ihanaa kävellä, kun on jo vähän lunta maassa ja ihanan kirpsakka pakkasilma. Susu tykkäsi juosta metsikössä, mutta minä kompastelin juuriin ja kiviin, kun ei tullut taskulamppua mukaan.
***
Nyt täytyisi jo kovaa kyytiä mennä telkkarin ääreen neulomaan, että ehtisin jotain tehdä rauhassa. Ajattelin ottaa härkää sarvista ja aloittaa pitsihuivin. Vähän pelottaa, kun oon tällä neulontasaralla aika keltanokka enkä ole aiemmin pitsineuletta neulonut. Mitä nyt hiukan harjoittelin ja se ainakin tuntui menevän ihan hyvin. Oon vähän suunnitellut, että tekisin Mielityn ihanan Nuolitanssi-huivin, jonka ohje löytyy Mielityn blogista nimeltä Viiniä ja villasukkia.
***
Toivotaan, että ensi kerralla minulla olisi jo näyttää jotakin valmista käsityötä täällä blogissani. Jostakin syystä kaikki tahtoo jäädä tällä hetkellä kesken. Sitä on niin omituinen, että vaikka tuossa olisi kolmiohuivi, villasukat ja kaulahuivi keskeneräisenä nenän edessä, niin uutta vaan pitää aloittaa. Saatan kyllä neuloa tänään Viivi-Lotan kaulahuivin valmiiksi, kun sellaista jo tuolla ulkona tarvitsee.